Saturday, November 24, 2007

Sünnipäevadest

See pilt on tehtud Toomase sünnipäeval 1984 aastal.
PILDIL: Kõik taadi ja vanaema Aino lapselapsed peale Oti (kes ei olnud sel sünnipäeval, elas oma emaga Tallinnas) ja Aabi ning Ave-Liisi (kes polnud siis veel sündinud). Vasakult: Priit, Krista, Triin, Elo, Epp, Tomi, Lauri.

Minul ja Priidul olid sünnipäevad lähestikku, minul 16 ja temal 20 november. Vanematel vedas, nad said kaks sünnipäeva korraga ära pidada. Tegelikult ega tollel ajal mingit erilist pidamist polnudki, paar sõpra tuli või mõni sugulane.Võrreldes tänapäeva laste uhkete pidudega .
Oma kümnendaks sünnipäevaks kauplesin küll suurema peo välja, kutsusin selliseid klassikaaslasi keda ma varem polnud kutsunud. Ähmaselt mäletan, et Priidul vist oli ka lubatud minu peole oma sõbrad kutsuda. See mulle väga ei meeldinud :)
Millised siis olid sellel ajal sünnipäeva road ? Lastel oli lihtsalt kartulisalat ja tort. Kui mõnel täiskasvanul oli sünnipäev, no siis sai juba igasugust head - paremat. Soe söök(liha kindlasti), kartulisalat, rosolje, heeringas hapukoorega....
ja magustoiduks oli meie peres kombeks pidupäevadeks tarretist teha, mida söödi magusa piimaga. Ja tort, ilma selleta poleks sünnipäevagi ju !
Ma mäletan isa 30 aasta juubelit.Olin siis seitsmene kuskil. Siis oli terve isapoolne suguvõsa külas. Lastele oli eraldi väike laud kaetud, suured sõid suure laua taga. Pärast tantsiti. Mina tantsisin vist kõikidega ära, isegi taadiga.
Kingitustest. Meie papa ja mamma tegid alati kõige paremaid kingitusi, nii jõuludeks kui ka sünnipäevadeks.Ja alati, kui minul ja Priidul oli sünnipäev, siis ei unustaud ka Eppu.Sest ei saa ju kolmandat last nukrutsema jätta. Kui Aap sündis, siis sai muidugi tema alati nendelt boonuskingituse.
Selline lugu siis, Epu tellimisel - kirjasõpradest võid ise kirjutada, sul kukub see palju paremini välja .

17 comments:

helle said...

See pilt on tehtud Toomase sünnipäeval nende kodus Männimäel.

helle said...

Kes seal pildi peal on?
See on tehtud diapositiivist. Diapositiivid olid sel ajal hästi populaarsed. Pärast lasi taat onu Ennul Inglismaal nendest pilte taha. Siin vist ei tehtud veel.

helle said...

Meil on ka paar karbitäit diapositiive. Epp kirjutas, et Justin lasi diakatest pilte teha. Kus ja kui palju see maksab?

ELO said...

Võibolla oli jah Tooma sünnipäev, ma nii täpselt ei mäletanud. Diapositiividest saab arvatavasti kuskil fotosalongis lasta teha pilte. Aga kindlasti on see kallis lugu.

Eppppp said...

Hei, mul oli väike internetivõõrutus...

Me tahame veel slaididest pilte teha, uurin hinda ja annan teada.

Eppppp said...

Kuna mina olen selle blogi superadministaator ;), siis sain ma ka Elo postituse sisse minna. Lisasin sinna kõigi tegelaste nimed.

helle said...

Epp
Ott kolis Rootsi 15aastasena.

Ott elas oma ema, poolõe ja kasuisaga Tallinnas.

Kui Sa uurid välja, kus neist slaididest pilte saab teha, anna teada.

helle said...

Epp, paranda see ülemine lause ka ära.
1- Tooma sünnipäev(juulis), mäletan täpselt
2- aeg on veidi varasem, vaata Krista ja Lauri alles päris väiksed

helle said...

See on minu üks lemmikumaid pilte. Peale selle on ta haruldane - millal veel kõik lapselapsed koos ühe pildi peale satuvad. Enam ei mahukski!

Eppppp said...

kas Krista ja Lauri sünniaastad olid 1981 ja 1982? Sel juhul ma pakun, et pilt on tehtud 1984 suvel.

Eppppp said...

..Ja Priidul oli käsi haige, see on selle pildi pealt näha. Aga ma muidugi ei mäleta, mis aastal see oli ;).

helle said...

Krista - 1980, Lauri- 1981.
Priit ei käinud veel koolis, oli vist 6aastane, kui käsi katki oli.
Pakun, et pilt tehti suvel 1983.

andres said...

Priidul juhtus luumurd 02.05.1984(Pille sünnipäev), kui ta oli 6-aastane. Luud pandi valesti kokku, nii et luu ots muljus närve. Ma ei mäleta, kas selleks ajks oli op. juba tehtud, aga ta oli selline hellake ja närviline küll.
Mingi aeg oli meil plaan Priit panna kuueslt kooli, aga peale seda õnnetust ei olnud võimalik.
Pilt on ka siis tehtus 1984. Tooma sünnipäeval, Lauri oli siis veel 2-ne ja Krista 3-ne.
1983. suvel olin mina hoopis Kloogal.

helle said...

Vaata, kui hea, et täpsustasid. Meie siin jahusime ja jahusime. Aasta oli siis Epul ikka õige.
Priidul on käsi sel pildil kõver. Millal tal siis op oli? talvel?

Eppppp said...

Opp oli tal minu arust kohe pärast luumurdu. Kõigepealt pani üks praktikant valesti kipsi, nii et oli närvi peal luuots ja siis tehti kohe paari päeva jooksul see opp, et asja päästa.
Aga mul võib valesti meeles olla.

Mingi aeg hiljem oli ta ka Tartus, aga ma ei teagi, kus tal see opp oli.

Ema võimles ta käega, sest hoiatati, et tõenäoliselt see käsi likuma enam ei hakka... Aga hakkas.

helle said...

Ma mäletan küll seda võimlemist ja tohutut kisa, mis sellega kaasnes.Aga kui kukkumine oli kevadel(mais), siis pidi see uus Tartu op olema hiljem.
Oli ju nii, et murti uuesti lahti ja siis pandi Tartus õigesti kokku?
Priidu käe pärast oli tohutu mure.

andres said...

Ei olnud praktikant, ikka tuntud viljandi kirurg oli(nime ei taha kirjutada).
Operatsioon oli mõni aeg hiljem Tartus,kus võeti luud uuesti lahti ja natuke vistlühemaks ka.
Närvid olid juba kahjustada saanud ja käsi oli teiset palju väiksemaks ja nõrgemaks jäänud.
Suure häda ja kisaga sai võimeldud ja harjutusi väljamõeldud. Alguses kergete kummist ja porüloonist mänguasjadega ja pallidega.